...

10 mei 2019


Locatie, locatie, locatie


Ondernemers zijn altijd in beweging: starten, verhuizen, uitbreiden of inkrimpen. Ondernemers die zich afvragen of hun bedrijf nog wel op de juiste locatie gevestigd is: “Als ik een nieuwe vestiging wil openen, waar kan ik dat dan het beste doen?” 

 

“Wie wonen er in het gebied waar ik een nieuwe vestiging van mijn organisatie wil openen? Hoe oud zijn de inwoners en wat hebben ze te besteden? Wat doen ze graag in hun vrije tijd?” Zomaar een paar vragen die iedere ondernemer zich stelt bij het zoeken naar de perfecte locatie voor zijn zaak. Locatie, locatie, locatie luidt het welbekende credo binnen de vastgoedwereld. Maar informatie, informatie, informatie is net zo belangrijk om de juiste beslissing over de vestigingsplaats te kunnen nemen.

 

Met de juiste data is het mogelijk om een eerste verkenning te maken van de omgeving. Areaal Advies kan in deze basisbehoefte aan informatie voorzien en samenvatten in een duidelijke infographic. Voor een sportschoolketen analyseerden we het aantal inwoners en huishoudens binnen een straal van twee of drie kilometer. Wat is de verhouding van huishoudenstypen in de omgeving? In welke leeftijdscategorieën zijn deze inwoners in te delen? Wat is de herkomst van de inwoners en het gemiddelde inkomen?

 

Om de marktpotentie van een locatie in kaart te brengen, is het ook van belang om inzicht te hebben in de leefstijlen van de inwoners. Leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd behoefte aan hebben en met welke communicatiestijl en -kanalen ze het beste te bereiken zijn. Voor de sportschoolketen is het interessant om te zien welke leefstijlen veel waarde hechten aan bijvoorbeeld competitie en sportiviteit of met aandacht zoeken naar goede aanbiedingen.

Minstens zo belangrijk bij het maken van een locatiekeuze, is inzicht in concurrerende vestigingen. Wij brachten de concurrentie in kaart. Wanneer ook informatie over het plaatselijke vastgoedaanbod en koopstromen wordt gebruikt in de analyse, beschikt de ondernemer over voldoende informatie om een goed onderbouwde locatiekeuze te maken.

 

icons8-place-marker-100 (1).pngicons8-lamp-100.pngicons8-handshake-100.png

 

Benieuwd hoe Areaal Advies voor uw onderneming een op maat gemaakte locatiescan kan maken? Neem dan contact op met Demi van Weerdenburg, d.vanweerdenburg(at)areaaladvies.nl

 

Bron afbeelding: Unsplash


STUUR DOOR | DELEN >
STEL EEN VRAAG N.A.V. DIT BERICHT >
NIEUWS OVERZICHT >